Pengalaman "BLUE MOON" ku

Ketika semua melihat ke langit, aku melangkah pulang. Seharian melayan pelanggan, penatnya kerjaya sebagai seorang jurujual ; tidaklah terperi. Pagi tadi sahaja aku terpaksa menangkap seorang bangla yang cuba mencuri sepasang bra. Itulah bangla, bra pun nak dicuri.

Malam ini sungguh indah, mendamaikan dan tenang.

“Eh, apa tu dalam semak di belukar sana!”

Aku mengerak langkah untuk melihatnya dan terkejutnya aku, seorang bangla sedang memerah susu dalam belukar bersama pasangannya. Acara lucah itu berterusan dan mereka tidak sedar disebalik belukar, aku sedang terpacak; teruja. Indahnya dingin malam.

10 minit berlalu dan aku pun sudah hilang klimaknya. Berlalu aku beredar tatkala mereka masih berterusan mengisi suasana dingin malam.

Menyesal diriku, kerna kini hadasku harus dicuci. Aduh malasnya aku untuk mandi pada waktu sebegini.

Beberapa langkah aku bergerak dan aku terdengar jeritan seorang jantan datang dari belakang. Menoleh aku ke belakang dan seorang lelaki jantan sedang melarikan diri dari seorang jantan berpakaian perempuan. Rupanya drama belukar susu tadi adalah di antara jantan-jantan. Menyesal tak terkata bila aku tersedar aku turut bernafsu tadi.

Dengan kecewa aku berlalu pulang. Sesudah sampai kerumah, aku pasrahkan diri dan melangkah ke bilik air, dengan lafaz niat aku mencuci kekotoran dari diri.

Sedang air menitis di badan, teringat aku kisah silam.

Suatu ketika dahulu; di waktu bulan purnama penuh bercahaya begini, nenekku selalu berpesan :

“Jangan kamu hampiri rumah di atas bukit. Rumah peninggalan seorang bomoh tua yang menyembah syaitan yabg bertuhankan bulan. Di malam ini banyak mahkluk keluar memburu mangsanya”

Seram sejuk perasaanku. Terus aku keluar bogel ke bilik tidur, air bertitisan ke lantai. Amat seksi aku terasa bila terpandang diriku di cermin almariku.

Sedang aku menyarung seluar, perutku berbunyi dan aku lapar. Malam sunyi seperti ini barulah aku sedar bahawa seharian ini aku belum menjamah makanan keras, asyik minuman sahaja menuruni tekak ini.

Aku ke dapur dan tiada apa apa yang boleh dijamu dan dikunyah untuk mengisi perut ini.

Terpaksa gagahkan diri merentas kampung bergerak ke gerai burger di simpang jalan.

Sedang aku menunggu burgerku siap, terpandang aku pada bulan yang indah. Fenomena yang jarang dapat dinikmati. Di bawah sinaran bulan, aku dapat melihat rumah usang yang menjadi perbualan tika dahulu.

Masihkah ada pengamalnya disitu?

Kini aku telah dewasa dan aku harus berani jua untuk dapatkan bukti yang nyata. Langkahku dituju ke rumah atas bukit sambil burger cheese telur special yang berharga RM5.50 hasil tangan anak Pak Bakar yang baru sahaja tamat SPM tahun lalu dikunyah dan dihadam perlahan lahan.

Tua sudah diriku, berusia 35 tahun dan masih bujang bersendirian di kampung melayari bahtera hidup. Sedih!

Rumah usang di depan muka. Tiada yang menarik dan tiada yang menakutkan. Hanya rumah lama yang menunggu masa rebah ke tanah.

“Ahhhhhh! Ahhhhh! Oh Yeah!”

Tertiba jeritan suara kedengaran. Aku memandang ke arah jendela usang dan terlihat bayangan manusia. Semakin aku mendekati jendela; bunyi semakin ghairah dan pelik. Aku teruja.

Aku meninjau dari luar ke dalam jendela. “FU**!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Bangla tadi sedang diprojectkan oleh pasangannya. Inilah gejala “bulan biru”

10 minit kemudian aku pun pulang ke rumah dan terus tidur. WTF!

Comments

Popular posts from this blog

keluarga!

ImAzih nisutAM

5 sahabat!