Putusnya Cinta

Tak kira berapa lama bercinta dan tak kira sudah berapa kali bertukar pasangan; reality percintaan itu apabila berputus sahaja perhubungan maka hati tetap rasa pilu; remuk dan yang paling penting sekali rasa mcm nak hempuk jea muka ke dinding supaya rasa sakit itu jadi nyata dan boleh dirawat daripada terpendam jauh di sanubari. Ini bukanlah first time; ini dah mcm thousand time dan tipulah kalau tak berharap untuk menjadikan ini yang terakhir.

Aku letih. Semudah itu. Bukan letih untuk mencari cinta tapi letih untuk melalui ini. Ada kawan aku yang cakap kepadaku bahawa aku move on cepat sangat tapi itulah soal hati aku. Cepat sangat jatuh bila dah pecah..maklumlah aku insan yang lemah
.
Aku benci ada perasaan ini dan aku benci dengar alasan yang selalu aku dengar.

Awak baik; saya sayang awak, tapi kita kawan jea k. yang lebih benci bila dengan mudahnya aku dilepaskan; seolah-olah tak pernah bercinta-esoknya aku sahabat baik dia
.
Apa masalahnya… memanglah aku baik sebab aku sayang kot.

Aku pun dah tak faham; jadi jahat pun ditinggalkan dan jadi baik pun ditinggalkan.

Untunglah kekawan yang jumpa the right person dan mungkin ada yang cakap it is not easy and it always up and down

Believe me! It is true but don’t try to be a freak and assume my love life is the same as you!

I like this guy; I give to him the best book I have ever read…and the person replied to me… “normally for me, if I like the book so much, I will keep in with me and read it for a few time”.. I told that guy… “I love the book and it means a lot to me so I share it with someone else with the same hope they will love it as I do… I do hope you take the book and read it and fall in love with it as much as I did”… then he say “but it is your favorite book, aren’t you going to miss it?”…  I answered… “if I miss the book, I will think about you… if I miss you and I will think about the book too!” … he simply say “you are weird!”…

Ok, as a person who is in love, I always want the best for that someone that I loved and I give them the thing I liked the most. Normal la kan. Tapi hakikatnya apa yang kita suka bukan apa yang orang suka dan itulah pengajaran yang aku perlu selalu beringat. 

Aku mungkin bagi dia emas tapi sebenarnya dia hanya akan lupakan emas itu dan mungkin gadaikannya untuk sesuatu yang lain. Aku mungkin bagi dia lukisan tapi hakikatnya dia hanya akan simpan sehinggalah aku beredar dari hidupnya.

Cinta itu pasrah, kepada yang mencintai dan dicintai semuanya perlukan kepasrahan. Kalau kita tidak mempunyai apa-apa, carilah cinta dari orang yang boleh memberi. Jika kita punya segalanya, cintailah seseorang yang tidak pernah mempunyai apa-apa. Barulah terjelas keikhlasan dan terbitlah nilai percintaan.

Kenapa aku ditinggalkan? kerana ayat tak cukup power!
 Dan kenapa aku meninggalkan…kerana dia yang melafazkan.  


Comments

Post a Comment

please think wisely!

Popular posts from this blog

keluarga!

ImAzih nisutAM

Pengalaman "BLUE MOON" ku